Regulace náročného chování u dětí
Každý z nás máme přirozené způsoby, jak zregulovat narůstající napětí a stres. Je tomu tak i u dětí, stačí jim tyto vnitřní procesy ukázat, popsat a naučit správně používat.
Zdroj: Rodinná síť
Video ZDE
Vnímat své tělo, co je mi příjemné a co už ne. Které impulsy ve mně vyvolávají emoce a jak tyto emoce ve mně narůstají a narůstají až dojde k výbuchu.
Ve videu Zdenka Štefanidesová na pracovním listu s ledovcem vysvětluje, jak lze děti naučit, aby samy dokázaly vnímat a regulovat své emoce. Zároveň je učí hledat nástroje, jak předcházet afektům.
Mgr. Zdeňka Štefanidesová
Zdenka Štefanidesová vystudovala Filozofickou fakultu UP v Olomouci (obory Bohemistika – Historie – Výtvarná výchova pro střední školy) a šestisemestrální studium Arteterapie na UK v Praze. Patnáct let pedagogicky působila v základním školství. V roce 2018 dokončila víceletý vzdělávací program „Specifika péče o děti v náhradní rodinné péči“ a u společnosti Dalet institut obhájila v roce 2021 pětiletý psychoterapeutický výcvik "Na řešení orientovaný přístup v poradenství a terapii". V roce 2021 zakončila výcvik u organizace ČOSIV a norského partnera kliniky Østbytunet s tématem "Podpora vzdělávání dětí s náročným chováním". V současné době spolupracuje s rodinami a školami v oblasti poradenství a terapie (zaměřuje se především na dětské klienty), lektoruje vzdělávání pěstounů, naplno se věnuje vzdělávání pedagogických a sociálních pracovníků i skupin rodičů. Je propagátorkou přístupu „Terapeutické učitelství“.
Zdroj: Rodinná síť.cz